I am made of pages, paragraphes and inspirations.

27 okt 2011

Daily happiness!


Hoe gelukkig kan je worden van een man die bloemen koopt? Niet als cadeau maar gewoon, voor zichzelf (& een beetje voor de website waarvoor hij werkt). Wel, heel gelukkig. Niet enkel de manier waarop hij ze koopt, liefdevol in een vaas schikt & zacht uitlegt hoe je de blaadjes onderaan moet verwijderen zodat ze niet rot worden zijn geweldig. Neen, ook het geluid dat de plastic folie maakt die rondom de bloemen zit werkt aanstekelijk voor mijn humeur.





Ik zat al een tijdje met het idee maar zag wat tegen de rotzooi nadien op. Vandaag besliste ik toch na lang twijfelen vogelkoekjes te maken. Supersimpel om te maken, iedereen kent het recept: verhitte ossengal + zaadjes, laten drogen & klaar is kees. Ik speel met het idee om van de kleine cirkeltjes & de hartjes een 'koekjesslinger' te maken. Er rest mij nog tijd genoeg om dat uit te dokteren eer de koekjes gehard zijn. Intussen kan ik al gretig vogelzaadjes & vet opruimen in de keuken, 't is helaas broodnodig nu. :)



Vandaag gingen we naar de gynaecoloog voor een volledige check-up van de baby. Eindelijk kregen we de allereerste 3D-echo te zien. Da's zo een opeenstapeling van euforische momenten. Eerst onderzoekt de dokter of er nergens kleine of grote afwijkingen zijn. Wanneer ze dan niks ernstigs ziet ben je al blij dat het kindje helemaal oke is. Daarna wordt het geslacht nog eens bevestigd. Phéline beaamde de dokter hevig ja-knikkend toen die zei dat er een zusje kwam. Voor Phéline is 'susje' iets waar ze al weken over praat. Te pas & te onpas legt ze haar hoofd op m'n buik om haar zusje te voelen/horen. Iedere kronkel die mijn darmen of maag maken komen dan van de baby. Soms voert ze er zelf gesprekken mee, gretig wijzend & gebarend. Geweldig om zien hoe zo'n klein peutertje helemaal kan opgaan in die gedachte! Ten derde is er ook nog de echte 3D-foto. Daar waar de baby echt een gezicht krijgt. Er zijn absoluut geen woorden voor om te beschrijven hoe het voelt wanneer je zwangerschap echt in beelden vertaald wordt. Net als bij Phéline voelt het nu aan alsof ik écht zwanger ben. Het kind heeft een gezicht gekregen, hoe vaag dat ook is.



En last but not least: ik snoeide mijn hortensia's & dat zorgde voor heel wat bloemen. Nu maar hopen dat de struikjes de winter overleven zodat ik volgende zomer alweer mooie bloemen op mijn koertje kan aanschouwen.

1 opmerking:

  1. This is how my acquaintance Wesley Virgin's tale starts in this shocking and controversial video.

    You see, Wesley was in the military-and soon after leaving-he unveiled hidden, "self mind control" secrets that the government and others used to get whatever they want.

    These are the EXACT same tactics lots of famous people (notably those who "became famous out of nothing") and elite business people used to become rich and successful.

    You've heard that you utilize only 10% of your brain.

    Mostly, that's because the majority of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe this expression has even occurred INSIDE your own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head around seven years back, while driving an unlicensed, beat-up garbage bucket of a car with a suspended license and $3.20 on his bank card.

    "I'm absolutely fed up with living payroll to payroll! When will I finally make it?"

    You took part in those conversations, ain't it right?

    Your success story is going to start. You need to start believing in YOURSELF.

    WATCH WESLEY SPEAK NOW

    BeantwoordenVerwijderen