I am made of pages, paragraphes and inspirations.

3 aug 2011

Spin.

Zoals zoveel vrouwen heb ik een enorme schrik van alle spinnen. Het begon enkele jaren geleden, toen een dikke huisspin mij als het ware leek te achtervolgen. Sindsdien worden ze zonder aarzeling doodgemept & niet meer vredelievend gevangen & buitengezet. Omdat ik niet meer in hun buurt durf te komen, zoek ik altijd een vrijwilliger die me van mijn doodsangsten wil bevrijden. Toen ik nog thuis woonde, at onze Jack Russell de meeste spinnen met veel smaak op. Ontsnappende gevallen werden nog altijd gevat door mijn stiefpa. Maar sinds ik samenwoon zijn de vrijwilligers hier ver zoek. Zo sloeg mijn hart gisteravond verschillende tellen over toen er boven Phéline haar speelhoekje een grote, dikke spin hing. Ik raad mannen aan om volgende quotes nooit tegen hun doodsbange wederhelft te zeggen: "Oh, da's maar een gewoon huisspinneke." of "Waar zou die tweede zitten? 't Schijnt dat die altijd met twee zijn.". De redenen gaan als volgt: 1) 'gewoon' telt niet voor een spin van 15cm groot, dik & harig. Zeker niet als het beest in kwestie aanstalten maakt om te springen in uw richting, wetende dat die heel snel kunnen lopen. 2) Twee spinnen? Dubbele paniek! Uiteindelijk werd het beest gevangen & in de tuin vrijgelaten door de wederhelft (zucht), ik poetste vandaag alles met azijn & zocht naar het tweede exemplaar. Brrr...

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het er ook niet voor, maar mijn zus is er echt panisch bang van. Zij heeft ooit eens meegedaan aan een intensieve cursus aan de faculteit psychologie tegen arachnofobie, maar het heeft zelfs niet geholpen. Ocharme ocharme!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ervan overtuigd dat zo'n angsten echt met niks weg te werken zijn. Da's natuurlijk wel ambetant als ge daar levenslang mee blijft zitten.

    BeantwoordenVerwijderen